Tur til Peer Gynt Hytta

Start fra parkeringsplassen(Ivars Plass). Følg stien som går på sørsiden av Rondane Haukeliseter. Ta så til høyre der stien deler seg mot Haukberget og Peer Gynt Hytta. Videre så følger du stien på sørsiden av Vesleberget, så fortsetter du rett frem der stien tar av til Formokampen. Her vil du da se Formokampen i sin flotte profil. Tørt terreng og perioder noe vått på Merraslettin.

Etter ca 2 km møtes stiene fra Høvringen og Putten Seter og fortsetter videre inn til Peer Gynt Hytta. Etter hvert vil terrenget åpne seg og du får en flott utsikt mot Rondane. 2,5 km før Peer Gynt Hytta går stien av til venstre opp mot Baksidevassberget.
Rett før Peer Gynt Hytta krysser du over elva Ula, et fint juv, hvor du kan ta flotte bilder.

Etter en pause på Peer Gynt hytta krysser du Ula igjen og fortsetter forbi Høvringsvatnene mot Smukjsøseter. Noe ulendt terreng og noen våte partier. Følg bilvei fra Smuksjøseter til enden av vannet,fortsett så videre 100 meter og gå inn på stien til venstre…. (mer) Følg stien rett frem langs Høvringsåe ned til Høvringen. Rett før du kommer ned til Høvringen,krysser du broen over Høvringsåe og etter 100 meter passerer du det kjente landemerke Høvringsporten( foto-spot) . Følg stien så videre ned til startpunktet.